Audi RS7 C8 (2019-) 4.0 Twin turbo - Eventuri karbónové sanie
Popis produktu
Navýšenie výkonu pri sériovej riadiacej jednotke: 15-25 hp / 15-27 Nm
Navýšenie výkonu pri jednotke upravenej na Stage 1: 45-50 hp / 54-61 Nm
Navýšenie výkonu pri jednotke upravenej na Stage 2: 60-80 hp / 81-95 Nm
Zrýchlenie 100-200 km/h pri jednotke upravenej na Stage 1: skrátené o 0,6 s
Karbónový kit sania Eventuri pre vozidlá Audi RS6 / RS7 C8 je výsledkom náročného vývoja a testovania na základe reálnych prototypov sania. Cieľom bolo splniť dve základné kritériá:
1) zväčšiť prietok vzduchu saním
2) odstrániť prekážky pre vedenie vzduchu a možný vznik turbulencií vo vedení vzduchu
Prvý cieľ bol splnený celkovým zväčšením airboxu, ktorý úplne napĺňa priestorové možnosti pod kapotou vozidla. Práve kapota vozidla je v tomto prípade pri továrenskom airboxe najviac limitujúcim prvkom. Továrenský vzduchový filter so zjednodušeným tvarom je nahradený úplne unikátnym filtrom vyrobeným talianskym špecialistom BMC podľa presných požiadaviek Eventuri. Aj výstupy z airboxu k turbodúchadlám boli zväčšené a to konkrétne o celých 85% oproti originálu.
Splnenie druhého cieľa potom zaisťuje úplne nový tvar airboxu a nadväzujúceho vedenia, ktorý nezahŕňa ostré zlomy, pružné harmonikové diely a ďalšie, ktoré narúšajú laminárne prúdenie vzduchu.
Vďaka všetkým vyššie spomínaným úpravám dodáva sanie Eventuri motoru väčší objem vzduchu, ktorý je do turbodúchadiel vedený výrazne priamejšou cestou bez nežiaducich turbulencií a lokálneho hromadenia vzduchu. Výsledkom je vyššia účinnosť turbodúchadiel, zlepšená reakcia na zošliapnutie plynu a znateľný nárast výkonu.
Karbónový kit sania pre Audi RS6 / RS7 C8 4.0 Twin turbo
Sada sa skladá z týchto dielov:
- karbónová základňa airboxu
- karbónové veko airboxu
- vložka vzduchového filtra BMC
- zväčšené vstupy do turbodúchadiel
- silikónové spojky
Spodný diel karbónového airboxu
Pre karbónové sanie Eventuri bola kompletne prepracovaná spodná časť airboxu Audi RS6/RS7 a to vrátane základne na uloženie filtra, ktorý má v prípade Eventuri úplne nový tvar. Kryt chladičovej steny a spodný diel airboxu teraz tvoria jeden celok, u ktorého došlo k navýšeniu objemu na zväčšenie priechodnosti vzduchu. Základňa pre filter je navyše vytvarovaná tak, aby bol samotný filter usadený vo vhodnejšom uhle pre prísun vzduchu k turbodúchadlám. Tam, kde továrni umiestnený filter núti vzduch vykonať 2x zlom 90 stupňov, vedie sanie Eventuri čerstvý vzduch oveľa priamejšou cestou.
Porovnanie továrenského spodného dielu airboxu a prepracovaného dielu Eventuri:
Horný karbónový kryt airboxu
Počas vývoja karbónového sania Eventuri pre Audi RS6 / RS7 boli testované 4 tvarovo odlišné horné kryty airboxu nadväzujúce na vstupy do turbodúchadiel. Verzia 2 sa počas testov ukázala ako najvýkonnejšia a ďalší vývoj už počítal s týmto základným dizajnom. Ten bol optimalizovaný prostredníctvom CFD simulácií. Oproti továrenskému krytu bol dosiahnutý väčší objem vzduchu a organickejší tvar, ktorý je oveľa prirodzenejší pre ľahké prúdenie vzduchu od filtra po vstupy do turbodúchadiel oproti striktne hranatému továrenskému krytu. Samotné výstupy k jednotlivým vstupom k turbodúchadlám boli tiež oproti originálnym značne zväčšené a nadväzujú na väčšie vedenie vzduchu k turbodúchadlám.
Zväčšené vstupy do turbodúchadiel
Vstupy vzduchu do turbodúchadla boli na strane airboxu zväčšené o 85% oproti továrenským dielom. Prechod smerom k turbodúchadlám je potom úplne plynulý. To znižuje odpor pred turbodúchadlami, ktoré vďaka tomu môžu pracovať efektívnejšie. Vstupy Eventuri sú potom dodatočne vystužené CNC sústruženým kovovým prstencom. Na prianie je možné dodať alternatívne vstupy kompatibilné s hybridnými turbodúchadlami.
Unikátny vzduchový filter BMC
Pre karbónové sanie Eventuri pre Audi RS6/RS7 bolo nutné vyrobiť unikátny vzduchový filter, ktorý bude schopný naplno využiť potenciál tohto systému a jeho novo navrhnutého tvaru. Na tento účel spojilo Eventuri svoje sily s ikonickou značkou BMC, ktorá dodáva vzduchové filtre okrem iného aj pre závodné vozidlá Formule 1 alebo motocykle seriálu Moto GP. Jedná sa o tvarovo unikátny vzduchový filter so 4 vrstvou bavlnenou filtračnou vrstvou. Tá má jedinečné filtračné schopnosti pri minimálnom poklese tlaku pri prechode vzduchu.