Bentley Bentayga 4.0TFSI 2022-> - Eventuri karbónové sanie
Karbónový kit sania Eventuri pre Bentley Bentayga 4.0TFSI 2022->(na obrázku vyobrazené Lamborghini Urus so zhodným motorom)Nárast výkonu pri sériovej ECU: + 14-20 k |Nárast výkonu s úpravou Stage 1: + 25-28 k |Karbónové sanie Eventuri pre motory 4.0TFSI V8 EA825 je kompletným…Viac informácií
- Kód produktu:EVE-4V8TT-CF-INT/1
- Dostupnosť:SKLADOM u dodávateľa
Karbónový kit sania Eventuri pre Bentley Bentayga 4.0TFSI 2022->
(na obrázku vyobrazené Lamborghini Urus so zhodným motorom)
Nárast výkonu pri sériovej ECU: + 14-20 k |
Nárast výkonu s úpravou Stage 1: + 25-28 k |
Karbónové sanie Eventuri pre motory 4.0TFSI V8 EA825 je kompletným redizajnom továrenského vedenia vzduchu až k turbodúchadlám. Každý komponent vrátane horného krytu je navrhnutý tak, aby zásoboval turbodúchadlá maximom čerstvého vzduchu bez reštrikcií a vďaka tomu sania dosahovalo špičkové výsledky pre túto platformu. Originálny airbox obmedzoval prúdenie vzduchu svojim objemom. Ten narástol vďaka použitiu nového horného veka z prepreg karbónu. Väčší objem umožnil aj použitie väčších vzduchových filtrov. Konkurenční výrobcovia do krytu spravidla nezasahujú a zostáva im tak obmedzený priestor pre vzduchové filtre a pracujú s menšou zásobou vzduchu.
Súčasťou sania sú aj zväčšené vstupy do turbodúchadiel. Tie sú oproti originálnym zväčšené o 43% v priereze a majú unikátny vnútorný povrch s jamkou (technológia podobná ako pri golfovej loptičke), ktorý obmedzuje trenie pri prúdení vzduchu. Vzduch zachytený v jamkách vytvorí vankúš, po ktorom môže ďalší vzduch hladko prúdiť priamo do turbodúchadiel.
Systém priameho sania Eventuri pre Audi RSQ8 obsahuje množstvo komponentov, ktoré boli vyvinuté pre tento konkrétny model vozidla a vyrobené s maximálnou starostlivosťou tak, aby sada dosahovala najvyššie štandardy.
Sada sa skladá z týchto dielov:
- zväčšený karbónový horný kryt
- karbónový kolektor vzduchu z oboch filtrov
- 2x vstup do turbodúchadla s jamkovým vnútorným povrchom
- 2x rozmerný kónický vzduchový filter
- 2x flexibilná hadica
- CNC obrábané oodechové porty a zosilnenie pre uchytenie hadice
Zväčšený kryt airboxu:
Originálny kryt airboxu sa ukázal ako veľmi limitujúci hneď v niekoľkých ohľadoch. Na strane výstupu obmedzoval vedenie vzduchu z kolektora a tým aj množstvo vzduchu prúdiaceho k turbodúchadlám. Ďalej obmedzoval samotný objem airboxu ako zásobníka na nasávaný vzduch. A v neposlednom rade limitoval rozmery použitého filtračného média. Zväčšením krytu mohol byť podstatne zväčšený výstup v podobe kolektora, ktorý zvádza vzduch k jednotlivým vstupom do turbodúchadiel a taktiež bolo možné použiť väčšie vzduchové filtre. Kryt je vyrobený zo 100% prepreg karbónu a montuje sa na továrenské úchyty.
Karbónový kolektor a vzduchové filtre:
Kolektor zvádza vzduch nasatý dvojicou rozmerných filtrov do jednotlivých vstupov do turbodúchadiel. Originálny diel je výraznou reštrikciou vo vedení vzduchu, zatiaľ čo novo navrhnutý diel vďaka svojim rozmerom účinne privádza veľké množstvo vzduchu k turbodúchadlám bez nežiaducich reštrikcií dvojitých filtrov.
Vstupy do turbodúchadiel:
Ako najviac reštriktívny diel sa v originálnom saní ukázali vstupy do turbodúchadiel. Nielen, že mali malý vnútorný priemer, ale ich súčasťou tiež boli flexibilné diely, ktoré vytvárali nežiaduce turbulencie priamo pred samotnými turbodúchadlami. Pre obmedzenie týchto turbulencií majú továrenské vstupy deflektory na smerovanie vzduchu, ale tie predstavujú ďalšiu reštrikciu vo vedení vzduchu. Vstupy Eventuri sú bez flexibilnej časti, vďaka čomu mohol ich vnútorný objem výrazne narásť. K turbom je tak teraz privádzaný dostatok čerstvého vzduchu na ich rýchly nástup.
Vývoj vstupov do turbodúchadiel sa v tomto bode mohol zastaviť, ale Eventuri posunulo hranice ešte ďalej a pre Lamborghini Urus a ďalšie modely s motorom 4.0TFSI navrhlo vstupy so špeciálnym šulkovaným vnútorným povrchom, ktoré boli prvýkrát využité pri saní pre BMW M3/M4 G8x. Jednotlivé jamky v sebe zachytia vzduch a vytvoria v podstate vankúš, po ktorom ďalší vzduch prúdi lepšie a bez povrchového trenia.
Počas vývoja bolo otestovaných niekoľko rôznych tvarov vstupov do turbodúchadiel, než bol vybraný ten finálny, ktorý preukázal najvyššiu možnú kapacitu pre priechod vzduchu.
.png)
Dovoľujeme si Vás upozorniť na vône a osviežovače vzduchu California Scents z USA za veľmi príjemné ceny. Viac informácií TU
