Porsche 991.1/991.2 Turbo - Karbónové sanie Eventuri
Popis produktu
Kit sania Eventuri pre Porsche 991.1 a 991.2 vo verzii Turbo a Turbo S bol vyvinutý na základe rozsiahleho testovania s cieľom zvýšiť efektivitu turbodúchadiel. Jednoduchý továrenský airbox bol nyhradený dvojicou patentovaných karbónových airboxov Eventuri, čím je zaistený maximálny prísun vzduchu k turbodúchadlám. Výsledkom je redukcia pracovných cyklov wastegate ventilu dosiahnutia špičkového plniaceho tlaku pri nižších otáčkach av súvislosti s tým aj vyšší výkon motora. Dvojica filtračných vložiek Eventuri dáva v súčte väčšiu filtračnú plochu, než je tomu pri sériovom airboxe s jedným filtrom. Zásadná pre výslednú finkciu je tiež izolácia sania pred vstupom horúceho vzduchu z motorového priestoru. Preto je celý systém od nasávania čerstvého vzduchu až po vstup do turbodúchadiel uzavretý do karbónových vlákien.
Systém priameho sania Eventuri pre Porsche 991.1/991.2 Turbo/Turbo S obsahuje množstvo komponentov, ktoré boli vyvinuté pre tento konkrétny model vozidla a vyrobené s maximálnou starostlivosťou tak, aby sada dosahovala najvyššie štandardy.
Sada sa skladá z týchto dielov:
- 2x patentovaný airbox z prepreg karbónu s integrovanými trubicami
- 2x vysoko výkonný vzduchový filter s dvojitým kónusom
- 2x hliníkové ústie filtra pre hladký vstup vzduchu
- sacie vedenie z prepreg karbónu
- laserom rezaný držiak airboxov
Karbónové puzdrá vrátane filtračných vložiek 2. generácie:
Karbónové airboxy Eventuri v sebe kombinujú vlastné filtračné vložky, hliníkové ústie pre ľahší vstup vzduchu a samotný patentovaný airbox, ktorý plynule prechádza v sacej trubici vedúcej k motoru. Vďaka reverzne umiestnenej vložke v airboxe je celá dĺžka airboxu využitá na plynulé smerovanie vzduchu k trubici. Výsledkom je celkovo hladšia cesta vzduchu od filtra až po turbodúchadlo. Novo má tiež každé turbodúchadlo vlastný airbox pre maximálny prísun vzduchu.
Sacie vedenie vzduchu k airboxom
Sacie vedenie nadväzuje na originálnu tesniacu gumu na spodnej časti veka motora a plynule prechádza až j jednotlivým airboxom. Celý systém je vďaka tomu uzavretý a zabraňuje prienikom horúceho vzduchu od motora do sania. Proti teplu je potom celý systém chránený aj samotnou konštrukciou zo 100% prepreg karbónu. Aby bolo prúdenie vzduchu čo najhladšie bez nežiaduceho vírenia, dochádza k prechodu medzi obdĺžnikovým vstupom ku kruhovým prírubám k airboxom čo najpozvoľnejšie. Odvod vody z takto uzavretého systému sania je zaistený dvojicou odvodňovacích kanálov. Celkový tvar sacieho vedenia je úplne prispôsobený motorovému priestoru Porsche 991 Turbo/Turbo S a nie je v konflikte so žiadnym z komponentov v motorovom priestore.
Laserom rezaný držiak airboxov
Kombinovaný držiak karbónových airboxov je laserovaný z nerezovej ocele a dokončený práškovým lakom v čiernej farbe. Držiak je presne navrhnutý tak, aby využíval montážne body pôvodného podlhovastého airboxu. Úlohou držiaka nie je "iba" upevnenie airboxov ku karosérii, ale aj zaistenie motorových komponentov tak, ako to robí originálny airbox. Aby nebol držiak zbytočne ťažký, má v sebe rad výrezov, ktoré ho odľahčujú bez toho, aby stratil potrebnú tuhosť.
Kompletný systém potom dohromady zaisťuje citeľný nárast účinnosti a výkonu oproti sériovému saniu. Okrem perfektnej funkčnosti sa tiež vyznačuje fantastickým vzhľadom a výraznejším zvukovým prejavom.
Karbónové sanie Eventuri je kompatibilné s vysoko priechodným sacím Y-pipe vedením výrobcu IPD.
Kit sania Eventuri pre Porsche 991 Turbo/Turbo S bol testovaný na reálnej dráhe za použitia Vbox jednotky, meracie zrýchlenie 60-130 mph. Zobrazované výsledky boli merané na vozidle, na ktorom bolo zmenené iba sanie Eventuri, opakovane na zhodnej dráhe av rovnaký deň pre minimálny rozptyl výsledných hodnôt. Namerané bolo skrátenie doby potrebnej k vyššie uvedenému zrýchleniu o celých 0,2 sekundy.
Porovnanie nameraných hodnôt:
60-130 mph so sériovým airboxom = 8,04 sekundy
60-130 mph so saním Eventuri = 7,83 sekundy